- A eurodeputada galega denuncia que o Estado español lles segue a negar ás vítimas do Alvia e á sociedade o seu dereito á verdade
- En presenza das vítimas, a Eurocámara pide unha investigación supervisada pola Comisión sobre as raíces profundas do sinistro
Bruxelas, 24 de xaneiro de 2017. Lídia Senra, eurodeputada galega integrada no Grupo Confederal da Esquerda Unitaria Europea/Esquerda Verde Nórdica (GUE/NGL), asegurou este martes ante a comisión de Peticións do Parlamento Europeo que “non é aceptable nin ético que as autoridades do Estado español lles neguen ás vítimas do accidente de Angrois e á sociedade o dereito a coñecer as verdadeiras causas do sinistro”. A eurodeputada galega acusou deste xeito ao Estado español “de antepoñer os intereses económicos á seguridade” no transcurso da petición que a Asociación de Vítimas do Alvia cursou esta mañá en Bruxelas para volver a reclamar ante as autoridades europeas unha verdadeira investigación independente sobre o grave accidente de tren que en xullo de 2013 causou a morte de 81 persoas e deixou máis de 140 feridos en Santiago de Compostela.
Os membros da comisión de Peticións do Parlamento Europeo, expresamente dedicada a atender as demandas da cidadanía da UE, pediron tras escoitar a dous representantes da asociación de vítimas unha nova investigación independente coa supervisión da Comisión Europea “que aborde as debilidades do informe español anterior” e que os resultados da mesma sexan presentados de novo ante o Parlamento Europeo. A actuación do goberno español respecto das causas do accidente de Angrois volve quedar en tela de xuízo en menos dun ano, xa que en xullo de 2016 a Axencia Ferroviaria Europea emitiu un duro informe para a Comisión Europea no que acusaba ao Estado de non levar a cabo unha investigación independente, de non dar información nin voz ás vítimas e de pasar por alto as causas profundas do sinistro. Estas “causas profundas” son precisamente as que poden afectar ás empresas publicas implicadas, que á súa vez formaban parte do propio equipo de investigación da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) encargada de preparar o informe desbotado pola UE.
Durante a súa comparecencia no Parlamento Europeo, dous representantes das vítimas do Alvia, Jesús Dominguez e Teresa Gómez-Limón, recordaron o incumprimento do Estado das directivas de seguridade ferroviaria e interoperabilidade e do regulamento sobre avaliación e valoración de riscos, e do que entenden “unha violación dos dereitos máis esenciais, como o dereito á vida e á seguridade”, ao tempo que reclamaron “unha verdadeira investigación independente que axude a que isto non volva sucederlles a outros cidadáns europeos”. Os membros da asociación recordaron que malia o anunciado polas autoridades españolas, o tramo no que se produciu o accidente non tiña as prestacións de seguridade propias da alta velocidade e que os usuarios foron vítimas dunha “práctica comercial agresiva”. “Leváronnos á convicción de que era unha liña segura, non se nos advertiu de que toda a nosa seguridade dependía do maquinista”, lamentaron, en alusión novamente á investigación do Ministerio de Fomento, tumbada pola Axencia Ferroviaria Europea, que culpaba en exclusiva ao maquinista do tren por exceso de velocidade.
“A Axencia Ferroviaria Europea xa ditaminou que a investigación levada a cabo no Estado non foi independente e por iso seguimos esixindo coñecer a verdade porque é o único que nos vai garantir que non se repitan este tipo de accidentes”, insistiu Lídia Senra.